5. 1. Hodnocení žáků
Při hodnocení žáků postupujeme podle pravidel pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků ZŠ TGM Blatná, který jsme aktualizovali při tvorbě ŠVP (viz příloha č. 1
v ŠVP). Na základě průzkumů mezi rodiči používáme na vysvědčení hodnocení pomocí klasifikace. Slovní hodnocení, popř. kombinované hodnocení umožňujeme žákům se specifickými vzdělávacími potřebami. Žáky hodnotíme průběžně, výsledky zapisujeme do žákovských knížek. Rodiče informujeme o výsledcích žáků pravidelně za čtvrtletí písemným sdělením, v pololetí a na konci školního roku vysvědčením. Nepravidelně pořádáme předem vyhlášené informační dny.
Během výuky využíváme různých metod hodnocení žáků, např. u nejmladších dětí razítka, „plusy a mínusy“, „smajlíky“, počet chyb, dále pak bodové, slovní, apod.
Hodnocení žáka je zpětnou vazbou v procesu učení a to jak pro žáka tak učitele. Vedeme žáky k tomu, aby se v této zpětné vazbě orientovali, zaměřujeme se především na pozitivní hodnocení, to jest hodnocení kladů a pokroku, nikoliv neúspěchů.
Také v hodnocení chování postupujeme dle aktualizovaného klasifikačního řádu a především podle školního řádu. Chování hodnotíme vždy adresně, i zde porovnáváme, zda oproti předchozímu období došlo k pozitivnímu pokroku. Jsme otevření k dětem i rodičům, s dětmi si vždy (na základě šk. řádu) stanovíme jasná kritéria. Chování žáka zásadně nesrovnáváme s jinými spolužáky, nedáváme najevo klady či zápory ostatních
Případné výchovné problémy ve škole řešíme přímo se žákem, popř. ve spolupráci s třídním učitelem či rodiči. V závažných případech spolupracujeme s výchovným poradcem, s metodikem prevence nebo s vedením školy. Máme též možnost svolat tzv. výchovnou komisi, na které je přítomen žák, výchovný poradce, třídní učitel, vedení školy a popř. zástupce Policie ČR či zástupce sociálního odboru.
ZŠ TGM BLATNÁ