Základní škola T. G. Masaryka Blatná
Základní škola T. G. Masaryka Blatná
rozšířené vyhledávání
RSS Mapa webu

Kontakt

  1. Adresa: ZŠ T. G. MASARYKA
    tř. TGM 520
    388 01 Blatná
  2. Tel: 380 830 350
  3. IČO: 70872481
  4. Email ředitelky školy:

    Zdenka.Dvorakova@zstgmblatna.cz

  5. ID datové schránky: nc5mtaq
Základní škola T. G. Masaryka Blatná

Školní poradenské pracoviště

Školní  poradenské  pracoviště  poskytuje  služby v souladu s vyhláškou  o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních  č. 72/2005 Sb. v platném znění.

Minimální preventivní program pro školní rok 2023 - 2024


Pracovníci školního poradenského pracoviště

Výchovná poradkyně:

  • Mgr. Blanka Posavádová
  • E-mail: Blanka.Posavadova@zstgmblatna.cz

Metodik prevence:

  • Mgr. Ondřej Kočovský
  • E-mail: Ondrej.Kocovsky@zstgmblatna.cz 

Školní psycholožka: 

  • Mgr. Jitka Hajnová
  • E-mail: Jitka.Hajnova@zstgmblatna.cz
    telefon: 773 799 901
  • více o práci školní psycholožky ZDE

Speciální pedagog: 

  • Mgr. Jana Polcarová
  • Email: Jana.Polcarova@zstgmblatna.cz
  • telefon: 773 799 901
  • více o práci speciální pedagožky ZDE

Asistenti pedagoga:

  • Lenka Čapková, DiS. 
  • Bc.Ludmila Matoušková
  • Marie Kaiserová
  • Lucie Malečková
  • Anežka Budošová
  • Romana Šourková
  • Šárka Chlandová
  • Bc. Monika Vokurková, DiS.
  • Denisa Rakovanová

Školní asistentka:  

  • Romana Jiroušková

Školní asistentky a školní psycholožka pracují ve škole na základě Operačního programu Jan Ámos Komenský.

Služby školního poradenského pracoviště

Škola je zapojena do projektu Nenech to být (NNTB) - více informací o této službě zde

Charakteristika služeb

Poradenské služby jsou zajišťovány týmem pracovníků, který tvoří výchovná poradkyně, školní metodik prevence a jednotliví učitelé.

Za poskytování poradenských služeb zodpovídá ředitelka školy.

Škola vede o poradenských službách poskytovaných výchovnou poradkyní a školním metodikem prevence příslušnou dokumentaci.

Činnosti poradenských pracovníků
Výchovná poradkyně – Mgr. Blanka Posavádová

Poradenské činnosti:

  • Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků.
  • Koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství – kariérovým vzděláváním a diagnosticko-poradenskými činnostmi zaměřenými k volbě vzdělávací cesty žáka.
  • Základní skupinová šetření k volbě povolání, administrace, zpracování a interpretace zájmových dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti volby povolání žáků.
  • Individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti ve spolupráci s třídním učitelem.
  • Poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků ve spolupráci s třídním učitelem.
  • Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a středisky výchovné péče při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy.
  • Zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačním poradenském středisku Úřadu práce České republiky, pobočka Strakonice, a poskytování informací žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních služeb tohoto střediska.
  • Poskytování služeb kariérového poradenství žákům cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám.
  • Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky, včetně spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření prvního stupně.
  • Zprostředkování vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo mimořádně nadané žáky ve školských poradenských zařízeních.
  • Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zjišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.
  • Poskytování služeb kariérového poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Metodické a informační činnosti:

  • Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy.
  • Kariérové rozhodování žáků.
  • Tvorba a vyhodnocování individuálních vzdělávacích plánů.
  • Příprava a vyhodnocování plánů pedagogické podpory.
  • Naplňování podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky.
  • Zprostředkovávání nových metod pedagogické diagnostiky a intervence pedagogickým pracovníkům školy.
  • Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
  • Poskytování informací o činnosti školy a školských poradenských zařízení, o jejich zaměření, kompetencích a možnostech využití jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.
  • Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči poradenských zařízení.
  • Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činností výchovného poradce.
Školní metodik prevence – Mgr. Ondřej Kočovský

Poradenské činnosti:

  • Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy rizikového chování a poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům.
  • Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků       a sledování rizikových faktorů pro rozvoj rizikového chování ve škole.
  • Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům školou a specializovanými školskými zařízeními.

Metodické a informační činnosti:

  • Tvorba, kontrola a evaluace preventivního programu školy.
  • Realizace aktivit zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, vandalismu, sexuálního zneužívání, násilí, rasismu, kriminálního chování a dalších projevů rizikového chování.
  • Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování, vyhledávání a nastavení vhodné podpory k odstranění rizikového chování.
  • Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti prevence rizikového chování.
  • Zajišťování a předávání odborných informací o problematice rizikového chování, nabídkách programů, metodách a formách primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.
  • Prezentace výsledků preventivních aktivit školy.
  • Předávání informací o realizovaných preventivních programech zákonným zástupcům žáků a pedagogickým pracovníkům školy.
  • Vedení databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování.
  • Individuální a skupinová práce se žáky s obtížemi v adaptaci, sociálně-vztahovými problémy, rizikovým chováním a problémy negativně ovlivňující jejich vzdělávání.
  • Spolupráce s orgány státní správy, které mají v kompetenci prevenci rizikového chování.
  • Kontaktování odborného pracoviště v případě akutního výskytu rizikového chování.
  • Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence rizikového chování.
  • Vedení dokumentace a písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činností školního metodika prevence.
Školní psycholog – Mgr. Jitka Hajnová

Poradenské činnosti:

  • Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, středisky výchovné péče a dalšími odbornými pracovišti při zajišťování diagnostických a poradenských služeb přesahujících kompetence školy.
  • Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky, včetně spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci PPLP pro žáky s potřebou podpůrného opatření prvního stupně.
  • Zprostředkování vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb, mimořádného nadání a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo pro mimořádně nadané žáky ve ŠPZ.
  • Participace při tvorbě IVP u žáků, kde je toto opatření součástí doporučení z PPP či SPC.
  • Spolupráce na realizaci pravidelných pracovních porad s AP, individuální konzultace s AP.
  • Spolupodílení se na realizaci pravidelných pracovních setkáních s vedením školy a ostatními pracovníky ŠPP.
  • Realizování programů pro třídy.
  • Poskytování krizové intervence žákům i pedagogům.

Metodické a informační činnosti:

  • Poskytování informací o činnosti ŠPZ, o jejich zaměření, kompetencích a možnostech využití jejich služeb žákům, resp. zákonným zástupcům.
  • Podílení se na realizaci setkání rodičů žáků 1. tříd.
  • Navrhování a zpracování témat na setkání se zákonnými zástupci.
  • Zařazování krátkých vstupů na pedagogické rady (vychází z konkrétních potřeb školy).
  • Shromažďování odborných zpráv a doporučeních o žácích, kteří jsou v péči ŠPZ.
  • Zajišťování komunikaci se ŠPZ.
  • Vedení písemných záznamů, které umožňují doložit rozsah a obsah činnosti školního psychologa.
Speciální pedagog – Mgr. Jana Polcarová

Diagnostické a intervenční činnosti:

  • Orientační speciálně pedagogická diagnostika.
  • Intervenční činnost – využití speciálně pedagogických metod a postupů s žáky v riziku rozvoje SPU, či ke zmírnění dopadů již diagnostikovaných SPU.   
  • Vedení předmětu speciálně pedagogické péče.

Metodické, konzultační a informační činnosti:

  • Poskytování informací pedagogickým pracovníkům, žákům i zákonným zástupcům.
  • Speciálně pedagogická podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Metodické vedení a koordinace činností k reedukaci a kompenzaci SPU.
Třídní učitel
  • Podpora a rozvoj pozitivních vztahů mezi žáky ve třídě.
  • Vedení žáků k dodržování školního řádu a třídních pravidell.
  • Zajišťování spolupráce školy se zákonnými zástupci.
  • Vedení dokumentace o žácích.
  • Spolupráce s výchovnou poradkyní a školním metodikem prevence.
  • Škola zajišťuje prostorové podmínky tak, aby byla zachována ochrana osobních údajů.

 

Vypracoval:    Mgr. Ondřej Kočovský, ŠMP

V Blatné, 1. 9. 2023                                                                        Mgr. Zdenka Dvořáková, ŘŠ

 

LOGO

ZŠ TGM BLATNÁ