Základní škola T. G. Masaryka Blatná
Základní škola T. G. Masaryka Blatná
rozšířené vyhledávání
RSS Mapa webu

Kontakt

  1. Adresa: ZŠ T. G. MASARYKA
    tř. TGM 520
    388 01 Blatná
  2. Tel: 380 830 350
  3. IČO: 70872481
  4. Email ředitelky školy:

    Zdenka.Dvorakova@zstgmblatna.cz

  5. ID datové schránky: nc5mtaq
Základní škola T. G. Masaryka Blatná

Školní poradenské pracoviště

Školní  poradenské  pracoviště  poskytuje  služby v souladu s vyhláškou  o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních  č. 72/2005 Sb. v platném znění.

Minimální preventivní program pro školní rok 2024 - 2025 


Pracovníci školního poradenského pracoviště

Výchovná poradkyně:

  • Mgr. Blanka Posavádová
  • E-mail: Blanka.Posavadova@zstgmblatna.cz

Metodik prevence:

  • Mgr. Ondřej Kočovský
  • E-mail: Ondrej.Kocovsky@zstgmblatna.cz 

Školní psycholožka: 

  • Mgr. Jitka Hajnová
  • E-mail: Jitka.Hajnova@zstgmblatna.cz
    telefon: 773 799 901
  • více o práci školní psycholožky ZDE

Speciální pedagog: 

  • Mgr. Jana Polcarová
  • Email: Jana.Polcarova@zstgmblatna.cz
  • telefon: 773 799 901
  • více o práci speciální pedagožky ZDE

Asistenti pedagoga:

  1. Anežka Budošová
  2. Lenka Čapková, DiS. 
  3. Šárka Chlandová
  4. Marie Kaiserová
  5. Lucie Malečková
  6. Bc.Ludmila Matoušková
  7. Denisa Rakovanová
  8. Romana Šourková
  9. Bc. Monika Vokurková, DiS
  10. Anna Trávníčková

Školní asistentka:  

  • Romana Jiroušková

Školní asistentky a školní psycholožka pracují ve škole na základě Operačního programu Jan Ámos Komenský.

Služby školního poradenského pracoviště

Škola je zapojena do projektu Nenech to být (NNTB) - více informací o této službě zde

Charakteristika služeb

Poradenské služby jsou zajišťovány týmem pracovníků, který tvoří výchovná poradkyně, školní metodik prevence a jednotliví učitelé.

Za poskytování poradenských služeb zodpovídá ředitelka školy.

Škola vede o poradenských službách poskytovaných výchovnou poradkyní a školním metodikem prevence příslušnou dokumentaci.

Činnosti poradenských pracovníků
Výchovná poradkyně – Mgr. Blanka Posavádová

Poradenské činnosti:

  • Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků.
  • Koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství – kariérovým vzděláváním a diagnosticko-poradenskými činnostmi zaměřenými k volbě vzdělávací cesty žáka.
  • Základní skupinová šetření k volbě povolání, administrace, zpracování a interpretace zájmových dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti volby povolání žáků.
  • Individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti ve spolupráci s třídním učitelem.
  • Poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků ve spolupráci s třídním učitelem.
  • Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a středisky výchovné péče při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy.
  • Zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačním poradenském středisku Úřadu práce České republiky, pobočka Strakonice, a poskytování informací žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních služeb tohoto střediska.
  • Poskytování služeb kariérového poradenství žákům cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám.
  • Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky, včetně spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření prvního stupně.
  • Zprostředkování vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo mimořádně nadané žáky ve školských poradenských zařízeních.
  • Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zjišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.
  • Poskytování služeb kariérového poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Metodické a informační činnosti:

  • Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy.
  • Kariérové rozhodování žáků.
  • Tvorba a vyhodnocování individuálních vzdělávacích plánů.
  • Příprava a vyhodnocování plánů pedagogické podpory.
  • Naplňování podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky.
  • Zprostředkovávání nových metod pedagogické diagnostiky a intervence pedagogickým pracovníkům školy.
  • Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
  • Poskytování informací o činnosti školy a školských poradenských zařízení, o jejich zaměření, kompetencích a možnostech využití jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.
  • Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči poradenských zařízení.
  • Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činností výchovného poradce.
Školní metodik prevence – Mgr. Ondřej Kočovský

Poradenské činnosti:

  • Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy rizikového chování a poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům.
  • Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků       a sledování rizikových faktorů pro rozvoj rizikového chování ve škole.
  • Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům školou a specializovanými školskými zařízeními.

Metodické a informační činnosti:

  • Tvorba, kontrola a evaluace preventivního programu školy.
  • Realizace aktivit zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, vandalismu, sexuálního zneužívání, násilí, rasismu, kriminálního chování a dalších projevů rizikového chování.
  • Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování, vyhledávání a nastavení vhodné podpory k odstranění rizikového chování.
  • Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti prevence rizikového chování.
  • Zajišťování a předávání odborných informací o problematice rizikového chování, nabídkách programů, metodách a formách primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.
  • Prezentace výsledků preventivních aktivit školy.
  • Předávání informací o realizovaných preventivních programech zákonným zástupcům žáků a pedagogickým pracovníkům školy.
  • Vedení databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování.
  • Individuální a skupinová práce se žáky s obtížemi v adaptaci, sociálně-vztahovými problémy, rizikovým chováním a problémy negativně ovlivňující jejich vzdělávání.
  • Spolupráce s orgány státní správy, které mají v kompetenci prevenci rizikového chování.
  • Kontaktování odborného pracoviště v případě akutního výskytu rizikového chování.
  • Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence rizikového chování.
  • Vedení dokumentace a písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činností školního metodika prevence.
Školní psycholog – Mgr. Jitka Hajnová

Poradenské činnosti:

  • Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, středisky výchovné péče a dalšími odbornými pracovišti při zajišťování diagnostických a poradenských služeb přesahujících kompetence školy.
  • Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky, včetně spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci PPLP pro žáky s potřebou podpůrného opatření prvního stupně.
  • Zprostředkování vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb, mimořádného nadání a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo pro mimořádně nadané žáky ve ŠPZ.
  • Participace při tvorbě IVP u žáků, kde je toto opatření součástí doporučení z PPP či SPC.
  • Spolupráce na realizaci pravidelných pracovních porad s AP, individuální konzultace s AP.
  • Spolupodílení se na realizaci pravidelných pracovních setkáních s vedením školy a ostatními pracovníky ŠPP.
  • Realizování programů pro třídy.
  • Poskytování krizové intervence žákům i pedagogům.

Metodické a informační činnosti:

  • Poskytování informací o činnosti ŠPZ, o jejich zaměření, kompetencích a možnostech využití jejich služeb žákům, resp. zákonným zástupcům.
  • Podílení se na realizaci setkání rodičů žáků 1. tříd.
  • Navrhování a zpracování témat na setkání se zákonnými zástupci.
  • Zařazování krátkých vstupů na pedagogické rady (vychází z konkrétních potřeb školy).
  • Shromažďování odborných zpráv a doporučeních o žácích, kteří jsou v péči ŠPZ.
  • Zajišťování komunikaci se ŠPZ.
  • Vedení písemných záznamů, které umožňují doložit rozsah a obsah činnosti školního psychologa.
Speciální pedagog – Mgr. Jana Polcarová

Diagnostické a intervenční činnosti:

  • Orientační speciálně pedagogická diagnostika.
  • Intervenční činnost – využití speciálně pedagogických metod a postupů s žáky v riziku rozvoje SPU, či ke zmírnění dopadů již diagnostikovaných SPU.   
  • Vedení předmětu speciálně pedagogické péče.

Metodické, konzultační a informační činnosti:

  • Poskytování informací pedagogickým pracovníkům, žákům i zákonným zástupcům.
  • Speciálně pedagogická podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Metodické vedení a koordinace činností k reedukaci a kompenzaci SPU.
Třídní učitel
  • Podpora a rozvoj pozitivních vztahů mezi žáky ve třídě.
  • Vedení žáků k dodržování školního řádu a třídních pravidell.
  • Zajišťování spolupráce školy se zákonnými zástupci.
  • Vedení dokumentace o žácích.
  • Spolupráce s výchovnou poradkyní a školním metodikem prevence.
  • Škola zajišťuje prostorové podmínky tak, aby byla zachována ochrana osobních údajů.

 

Vypracoval:    Mgr. Ondřej Kočovský, ŠMP

V Blatné, 1. 9. 2023                                                                        Mgr. Zdenka Dvořáková, ŘŠ

 

LOGO

ZŠ TGM BLATNÁ