Navigace

Obsah

ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ ZŠ TGM BLATNÁ

Školní  poradenské  pracoviště  poskytuje  služby v souladu s vyhláškou  
o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních  č. 72/2005 Sb. v platném znění.

 

Minimální preventivní program pro školní rok 2019 - 2020
(zde k přečtení)

 

 

Pracovníci školního poradenského pracoviště

Výchovná poradkyně: Mgr. Blanka Posavádová

E-mail: Blanka.Posavadova@zstgmblatna.cz

Metodik prevence: Mgr. Ondřej Kočovský

E-mail: Ondrej.Kocovsky@zstgmblatna.cz 

 

Asistentky pedagoga: Bc. Monika Vokurková, DiS.

                                          Květoslava Hrdličková

                                         Jana Polcarová

                                         Magdalena Běhavá

                                         Klára Ptáčková

                                         Ilona Rybová

                                             Veronika Šebestová

Školní asistenti:  Mgr. Jakub Komrska

                               Ilona Rybová

Školní asistenti pracují ve škole na základě projektu Podpora škol projektů zjednodušeného vykazování  - šablony pro MŠ a ZŠ II.

 

SLUŽBY ŠKOLNÍHO PORADENSKÉHO PRACOVIŠTĚ

 

Škola je zapojena do projektu Nenech to být (NNTB) - více informací
o této službě
zde

 

Charakteristika služeb ŠPP

Poradenské služby jsou zajišťovány týmem pracovníků, který tvoří výchovná poradkyně, školní metodik prevence a jednotliví učitelé.

Za poskytování poradenských služeb zodpovídá ředitelka školy.

Škola vede o poradenských službách poskytovaných výchovnou poradkyní a školním metodikem prevence příslušnou dokumentaci.

 

Činnosti poradenských pracovníků

Výchovná poradkyně

Poradenské činnosti:

  • Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků.
  • Koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství – kariérovým vzděláváním a diagnosticko-poradenskými činnostmi zaměřenými k volbě vzdělávací cesty žáka.
  • Základní skupinová šetření k volbě povolání, administrace, zpracování a interpretace zájmových dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti volby povolání žáků.
  • Individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti ve spolupráci s třídním učitelem.
  • Poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků ve spolupráci s třídním učitelem.
  • Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a středisky výchovné péče při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy.
  • Zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačním poradenském středisku Úřadu práce České republiky, pobočka Strakonice, a poskytování informací žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních služeb tohoto střediska.
  • Poskytování služeb kariérového poradenství žákům cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám.
  • Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky, včetně spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření prvního stupně.
  • Zprostředkování vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo mimořádně nadané žáky ve školských poradenských zařízeních.
  • Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zjišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.
  • Poskytování služeb kariérového poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

 

Metodické a informační činnosti:

  • Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy
  • Kariérové rozhodování žáků.
  • Tvorba a vyhodnocování individuálních vzdělávacích plánů.
  • Příprava a vyhodnocování plánů pedagogické podpory.
  • Naplňování podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky.
  • Zprostředkovávání nových metod pedagogické diagnostiky a intervence pedagogickým pracovníkům školy.
  • Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
  • Poskytování informací o činnosti školy a školských poradenských zařízení, o jejich zaměření, kompetencích a možnostech využití jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.
  • Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči poradenských zařízení.
  • Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činností výchovného poradce.

 

Školní metodik prevence

Poradenské činnosti:

  • Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy rizikového chování a poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům.
  • Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků           a sledování rizikových faktorů pro rozvoj rizikového chování ve škole.
  • Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům školou a specializovanými školskými zařízeními.

 

Metodické a informační činnosti

  • Tvorba, kontrola a evaluace preventivního programu školy.
  • Realizace aktivit zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, vandalismu, sexuálního zneužívání, násilí, rasismu, kriminálního chování a dalších projevů rizikového chování.
  • Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování, vyhledávání a nastavení vhodné podpory k odstranění rizikového chování.
  • Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti prevence rizikového chování.
  • Zajišťování a předávání odborných informací o problematice rizikového chování, nabídkách programů, metodách a formách primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.
  • Prezentace výsledků preventivních aktivit školy.
  • Předávání informací o realizovaných preventivních programech zákonným zástupcům žáků a pedagogickým pracovníků školy.
  • Vedení databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování.
  • Individuální a skupinová práce se žáky s obtížemi v adaptaci, sociálně-vztahovými problémy, rizikovým chováním a problémy negativně ovlivňující jejich vzdělávání.
  • Spolupráce s orgány státní správy, které mají v kompetenci prevenci rizikového chování.
  • Kontaktování odborného pracoviště v případě akutního výskytu rizikového chování.
  • Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence rizikového chování.
  • Vedení dokumentace a písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činností školního metodika prevence.

 

Třídní učitel

Nedílnou součástí práce školního poradenského pracoviště je úzká spolupráce s třídními učiteli, kteří zajišťují následující oblasti: 

  • Podpora a rozvoj pozitivních vztahů mezi žáky ve třídě.
  • Vedení žáků k dodržování školního řádu a třídních pravidel.
  • Zajišťování spolupráce školy se zákonnými zástupci.
  • Vedení dokumentace o žácích.
  • Spolupráce s výchovnou poradkyní a školním metodikem prevence.

 

Škola zajišťuje prostorové podmínky tak, aby byla zachována ochrana osobních údajů.